Nuffnang Ads

Pages

Thursday, April 14, 2011

Tuanku Sultan Pahang Berangkat Mencemar Duli Ke Kuala Tahan



















Tuanku Sultan Pahang beramah mesra dengan penduduk Kuala Tahan. Turut hadir Sultanah Pahang dan Temenggong Pahang. YBM Tengku Azlan ahli parlimen dan YB Dato' Wan Amizan ADUN Tahan turut mengiringi.

Asalnya program ini ialah program DYMM Sultanah Pahang dan anakanda YAM Tengku Ariff Temenggong Pahang. Itu yang orang Kuala Tahan diberitahu. Program ini ialah majlis pelancaran inisitif "kampung angkatku". Program ini inisiatif dari Temenggong Initiative satu NGO alam sekitar dari keluarga Diraja Pahang.

Tuanku Sultan Pahang membuat keputusan mahu berangkat ke majlis ini pada saat akhir. Ini yang WZWH tunggu. Dalam posting yang lepas WZWH kata Tuanku Sultan Pahang mahu berangkat ke Kuala Tahan. Banyak komen tidak percaya. Mereka kata WZWH pungkar.

WZWH lebih berminat dengan persembahan ucapan oleh ADUN Tahan dan reaksi spontan dari Tuanku Sultan. ADUN Tahan mencadangkan empat perkara untuk Tuanku Sultan perkenankan dipohon kepada kerajaan Negeri Pahang:

  1. Tanah lot untuk 400 penduduk Kuala Tahan 90 ekar
  2. Rancangan Pembesaran Kampung Kuala Tahan 570 ekar
  3. Rancangan Tanah Kelompok Kampung Tuit 500 ekar
  4. Projek jalan Ulu Tembeling fasa 2 dari Kampung Pagi ke Kampung Mat Daling.
Tuanku Sultan Pahang menitahkan supaya ADUN Tahan buat surat secara warkah dalam masa seminggu dan Baginda Tuanku akan mohon kepada EXCO Pahang. Ini dikatakan "fast track development".

Kemudian MB akan memohon kepada DS Najib. Ini yang WZWH mahu "win-win situation". Sebab itu WZWH letup dalam blog untuk mendapat perhatian pihak pembuat keputusan.
















39 comments:

Anonymous said...

letup dlm blog picisan ini, mana ada org di atas nk membaca, hok di bawah ni pun nak muntah membaca blog syok sendiri ni.

mudik malam,,, said...

doh kena maroh baru nok buat,,ari tu tak setuju,,,heheh,,

Anonymous said...

terima kasih kerana siarkan program
Tuanku di Kuala Tahan....

org hotel said...

sentiasa ada yg tak puas hati je...bt salah tak bt salah..senang deme je jd yb..kena ingat..kuasa ketua kg paras kampung je..kuasa penghulu cara penghulu..kuasa yg plk..deme pun tak blh bt keputusan jgk..bendaa ni lepas ke menteri besar plk..banyak lapis..maka benda deme mintak lepas tu deme nak suruh wan amizan bg terus tak dpt jgk..pasal dia pun ada bos dia jgk...kena cerdik jgk kita ni mikir..kalau bab saham felcra plk..bukan org kampung kita je mintak tak dpt 1tp 1 pahang mintak..mati la.ada rezeki ada la...

Exco Kanan Pemuda said...

salam org hotel,perkara permohonan ni kita serahkan aje kepada pihak atasan.dapat ke tak dapat ke kita serahkan kepada kuasa ALLAH.

anak tembeling tengah said...

alhamdulillah semua kembali jernih...kpd org2 luar dari dun tahan jgn cuba2 lagi mengucar kacirkan keadaan di dun tahan...buatlah kerja sebagai pemimpin ,jgn hanya pandai mencari salah org sajer..berpijaklah di bumi yang nyata.wassalam.

Anonymous said...

apa nk kecoh2, yb dh 100% sokong permohonan dri org kuala tahan, apa msalah org dri luar kuala tahan nk kecoh2, biar org kuala tahan selesai msalah mereka dgn yb dun tahan..

Anonymous said...

setuju ngan anak tembeling tengah yg keruh telah dijernihkan. 13hb april di woodland kami duduk semeja ngan YB Dato sambil minum dan bercerita tentang Kuala Tahan.. malam tu juga beliau berjanji akan sembahkan kepada tuanku dalam ucapan pada 14hb sempena ucapan persembahan Dun Tahan. Alhamdulillah telah beliau kotakan apa yg dikata dengan disaksikan orang ramai serta penduduk k.tahan..Terima kasih Dato.

Anonymous said...

Jangan buat syarikat pulak hanya untuk menolong orang kotahan, nanati orang katahan hirup kuah orang lan makan lauk....

pukor hilir said...

pada orang yg buat fitnah yg melampau tu bawak2 la bertobat moga2 di ampun ni oleh tuhan...jangan jadi orang yg mebaling batu sebunyi tangan...sian ada juga 2/3 org biru dah muka .....nye.

budak gol said...

ada juga orang kg aku walaupun x cerdik pandai ada syrikat besar.. cuma ada jawatan dalam kg je kata nk tolong orng kampung rupa2 nye masuk pokek sendiri.cepat2 la insaf>balak mana pulok iya nk mohon ****tgh fikir

sakai gol. said...

harap ada pulak projek2 nk terang2 kan kg saya..kayu2 di kg saya dah bayak yg besar bole la pemimpin kg tolong tebang kan risau takut budak2 main bawah pohon2 pokok besar...biar dia main dalam lalang dh la.

Anonymous said...

YASOK TUKKEY....KUALA TAHAN....WZWH SEBETULNYA BUKAN ANAK JANTAN....CAKAP NAK JOIN SAMA BERDAILOG DENGAN ENGKU LAN DAN WAN MIZAN......TAK ADA PUN PAS TU TUNJUK KURANG AJAR DENGAN KOME SALAM DENGAN WAN MIZAN DAN ENGKU LAN TAK SALAM PUN..........ADA MASAALAH KE

Anonymous said...

Salam tuan WZWH & Sema2...,

Tuanku Sultan Pahang Berangkat Mencemar Duli Ke Kuala Tahan

Cadangan dan permohonan tanah seluas 1,060 ekar untuk pembangunan dan kemajuan masyarakat Kotahan dalam DUN Tahan tu bunyinya luas.

1. Tanah lot untuk 400 penduduk Kuala Tahan 90 ekar

2. Rancangan Pembesaran Kampung Kuala Tahan 570 ekar

3. Rancangan Tanah Kelompok Kampung Tuit 500 ekar

4. Projek jalan Ulu Tembeling fasa 2 dari Kampung Pagi ke Kampung Mat Daling.

Ini Banir amat setuju. Selama berpuluh2 tahun kami hauskan pembangunan akhirnya ada riam2 (belum beriak dan berkuncah) ke arah itu. Adalah malang, jika cadangan itu hanya menuju ke arah PRU ke 13. Setelah menang (jika menang), riam tadi akan hilang, dan hanya akan tunggu PRU ke 14 bagi proses permohonan. Bertambah malang sekiranya penduduk cuma mendengar perncangan tanah seluas 1,060 ekar sudah ada pemaju bagi pemacu ke arah ekonomi masayarkat DUN Tahan.

Menjelang PRU ke 14, adakah pengundi dan penduduk Kotahan sebelum menjelang PRU ke 13 masih hidup atau akan bertambah. Semua kena faham, apabila sesuatu rancangan pembangunan di sesuatu kawasan untuk dimajukan, kepadatan penduduk akan bertambah tak kira dari mana datangnya akibatnya pemastautin lama terlepas. Banir harap2 tak begitu.

Pang5 Banir. Maaf, cakap politik sikit....

Anonymous said...

pada yasak dan org kuala tahan..ong ni takde telo..ckp disini terdengkor2 wzwh datang sana pecah muka la deme nak lempor ke air la..dia ada sana molek je..tak pecah pun muka..lain kali usah ckp je la..deme bukan ada batu...baik deme dok je di batu 1 tu...makan taik belaka...

Exco Kanan Pemuda said...

Anom8:04..Bahasa cerminkan budaya Melayu.anda belajarlah berbahasa dahulu sebelum menulis didalam blog.banyak kelas-kelas bahasa untuk anda daftarkan diri anda.kita orang melayu kena berbudi bahasa.

Exco Kanan Pemuda said...

salam anom2.Hanya Dato Wan Amizan yang boleh melaksanakan pembaharuan dan pembangunan di dun tahan,selain menunaikan apa dijanjikan.Yb Dato juga memastikan kerjasama rapat antara Dun Tahan dengan kerajaan negeri & pusat dapat diteruskan demi kepentingan rakyat di dun tahan.Masa depan Dun Tahan berkisar kepada siapa boleh dan mampu membuat sesuatu yang boleh membawa peningkatan bukan saja pembangunan,malah cara hidup,meningkatkan kualiti hidup,keharmonian dan masa depan lebih terjamin.Yakin lah ahli2 umno dun tahan semua,HANYA Dato Wan Amizan yang mampu melakukan dan melaksanakan pembahuruan di Dun Tahan...wasallammm.

Exco Kanan Pemuda said...

salam anom2.Hanya Dato Wan Amizan yang boleh melaksanakan pembaharuan dan pembangunan di dun tahan,selain menunaikan apa dijanjikan.Yb Dato juga memastikan kerjasama rapat antara Dun Tahan dengan kerajaan negeri & pusat dapat diteruskan demi kepentingan rakyat di dun tahan.Masa depan Dun Tahan berkisar kepada siapa boleh dan mampu membuat sesuatu yang boleh membawa peningkatan bukan saja pembangunan,malah cara hidup,meningkatkan kualiti hidup,keharmonian dan masa depan lebih terjamin.Yakin lah ahli2 umno dun tahan semua,HANYA Dato Wan Amizan yang mampu melakukan dan melaksanakan pembahuruan di Dun Tahan...wasallammm.

Anonymous said...

bila selesainye,kemelut kuala tahan gol padang,setahu aku dio org semua tidak tarik balik undi tak parcaya kepada yb deme sendiri,bila dia org istihar menarik balik undi x percaya tu? ,rasanye kuala tahan serta padang dah antar ke umno bahagian minit mesyuaratnye,kampung gol x dapat maklumat lagi antar ke tidak,mcmana ni yb ckp dah selesai,permohonan dah di persembahkan kpd kebawah duli tuanku,tp undi tak pecaya tetap bejalan ape cerita ni aku pun tak paham......peningggggggggg......

Anonymous said...

YASOK TURKEY..KUALA TAHAN.....TAK BAIK NAYA KE WZWH DIA DAH KENA SEMBUR DI TENGKU LAN DEMA TAK TAHU

Anonymous said...

ye ke x slesai lg?ape ke dompok cerita dah selesai,aku pkir pun begitu bukan senang nak selesai benda yang dah kusut masai,hanye datang sekali je becerita di woodland,tu dengan ybm tengku,kalau x hampas nak datang,aku dengar cerita yb dompok masuk dah lewat cikit.ybm tengku dah bercakap hampir 20 minit baru dompok muncul,tak berani nak datang sekali dgn tengku,kalau dia msuk sekali dengan tengku dengar cerita org ramai tak nak masuk majlis 2,ye ke tiadak entah la.lg pun tanah yang yb tolak 18 lot tidak diluluskan masih terbuku dalam hati individu tertentu d kuala tahan masa brucap di jamuan hariraya di rumah ketua cawangan kg padang....tapi yb perlu ingat org kuala tahan sangat2 bersepat dalam ape hal sekali pun,tok 4 ali n tok 4 nordin cukup kuat pengaruh dan berani kalau nak di banding dengan hamzah abd hamid ketua cwangan kuala tahan org di situ ikut ckp tok empat lagi.tunggu dan lihat perkembangan seterusnye.....

Anonymous said...

DOMPOK 2 BERLAKON JE KUAT,KAN LEH PCAYA SANGAT...KOME NAK SANGAT DIA BETANDING DI PARLIMEN PRU 13 NANTI,SENANG KOME NOK KERAT SAMPAI 14 KETUL,MCMANA YASOK SETUJU?.....

takde wan tp sokong DWA said...

anon 2:02 kalau wan amizan tu kuat menipu senang2 awk je la jd yb..kome nak tgk sedang mana awk..rasa aku kalau awk lg la tak terbuleh nak buat benda 1..sedang mana awk nak mengerat wan amizan?????handal sgt ke awk??kalau garang sgt letak nama atau gambar awk la kome nak tgk sape awk...garang sgt kononnya..awk ni dr dun lain ni..kalau awk dun damak awk usah ckp banyak..kalau awk nak mengerat wan amizan kalau dia btanding adun tahan pun awk kerat la pasal nak JANG CAMPUR URUSAN DUN TAHAN..

Mr Kumar Dum Dum said...

anom2:02 Awak lah patut dikerat kerana awak adalah keturunan anak haram.kami dah siasat kewujudpan awak.bapak dgn mak awak kawin 2 bulan aje dah lahirkan awak.tak ke anak haram namanya awak tu.

Anonymous said...

Kawe pun setujurk jugerk, dikerat2 sampai 14, kelar amendenyerk sungguh menyusahker komeh ajerh. Gone dapat sesikert tuh tarkner aperlah. Kome hork dah lame mintark ke tanah macamg2 nyer bedalih. Cer tingork bila Sultan kiterk "mencemar duli" di Kotahan ramai pulork nork tunjuk bakat memimpin, mintark itu mintark ini dengan Sultan. Bulihlorh, buat sederk ati ajer ke komeh ni.

gigolo tua said...

SETUJU SGT kalu HERO sgt nk kerat2 org tu tunjuk kan la muka,macam aku x hero sbb ada BATU satu je, suka main popuam tua,dosa main bini org walaupun dia gersang insaf la nati laki dia tahu abis awk di bakar...jadi....ABU.insaflaaaaaaaaaaa

sakai gol said...

nape TOK4 kg aku x mitak lagi kt yb dun tahan ek...BALAK2 Dalam kg aku ni bayak lagi bole di tebang buat tabung jkk kg...pas tu tanah2 bole la buat tanah kelompok buat org kg.tu la janji tok4 pada org kg aku macam ni lain kali aku nk ajak lak org kg buat undi..XCAYE LAk KT TOK4 kg aku.

tuit tahan said...

tok4 kg kau suka main balak,tok4 kg aku lain pulok cite nye.dia pulok suka ke indonsia,entah2 dia ada bini muda kot kt sana.he heee heee heee

pemuada batu sa said...

KETUA CAWANGAN saya lagi hina,ada skdal gan bini org...BUAT MALU CAWANGAN AKU JE,dah popuam tu tua,makan hasil ledir je la borak2 kt cawangan macam pemimpin hebat pada hal nye dia ni habat sgt2,bila nk LETAK JAWATAN?

pemuada batu sa said...

KETUA CAWANGAN saya lagi hina,ada skdal gan bini org...BUAT MALU CAWANGAN AKU JE,dah popuam tu tua,makan hasil ledir je la borak2 kt cawangan macam pemimpin hebat pada hal nye dia ni habat sgt2,bila nk LETAK JAWATAN?

Anonymous said...

sakai kg gol, aku cabar ong buat undi tak pcaya kat tok4 nordin. aku nak tgok brapa undi je ong dapat. bgitu juga tok4 ali, aku cabar orang buat undi tak pcaya pada dia. dapat lah sorang bdua. abu batu satu, aku tak tahu, tapi 2 orang tok4 ni jgn buat main, memang dilahirkan didunia ni untuk mjadi pemimpin. peribadi dia mcmana aku tak nak komen, tapi dari segi kepimpinan, jangan dpertikaiankan sebab tuhan yang letak mereka jadi pemimpin sekarang ni.

sakai gol said...

pipit dengan helang mana bole terbang sama tiggi,aku megaku kehebatan 2 tok4 ni hebat tok4 kg aku tu pegarah urusan company besar,tok4 k.tahan pun apa kurang hebat nye juga selalu ke luar negara ,mana la aku nk lawan...kalau lawan tentu kalah pye.

sakai gol said...

pipit dengan helang mana bole terbang sama tiggi,aku megaku kehebatan 2 tok4 ni hebat tok4 kg aku tu pegarah urusan company besar,tok4 k.tahan pun apa kurang hebat nye juga selalu ke luar negara ,mana la aku nk lawan...kalau lawan tentu kalah pye.

sakai gol said...

pipit dengan helang mana bole terbang sama tiggi,aku megaku kehebatan 2 tok4 ni hebat tok4 kg aku tu pegarah urusan company besar,tok4 k.tahan pun apa kurang hebat nye juga selalu ke luar negara ,mana la aku nk lawan...kalau lawan tentu kalah pye.

sakai gol said...

pipit dengan helang mana bole terbang sama tiggi,aku megaku kehebatan 2 tok4 ni hebat tok4 kg aku tu pegarah urusan company besar,tok4 k.tahan pun apa kurang hebat nye juga selalu ke luar negara ,mana la aku nk lawan...kalau lawan tentu kalah pye.

budak rakit.k,t said...

apa yg xelok nye tok4 aku tu?semua orang kuala tahan suka kat dia apa,menjalan kerja pun bagus,bayak dah pebangunan k,tahan tu dia yang buat.sayang kt tok4 ali.

Anonymous said...

sakai kg gol, ong kalau rasa ong pipit, ong buat cara pipit. ada masalah atau perlu bantuan atau ong tak puas hati, ong datang bincang elok elok dengan tok4. ong jgn sedap mulut je nak kata. kalau ong rasa ong enggang bole la.

sakai gol. said...

bila dah jadi enggang mana nk makan bersama pipit tok4 aku mana la ambik kisah sgt hal2 kg aku skg,dia lebih sibuk ke kg org lain....nk jumpa pun payah macam mana nk bincang dia dah sibuk gan bisnes je skg yg ong sibuk pasal kg aku ni nape?ong kg mana...?

Anonymous said...

susoh main ngn politik ni sbnarnye yek awokmer.. ingat mati.ingat sakit.ingatlah akhirat.ke guaner wokmer.? semua manusia ada buruk ada baik.yg mne buruk sorok jgn tnjuk ke urang .yg baik kita kongsi bsama 1jerantut..