Nuffnang Ads

Pages

Saturday, February 11, 2012

BN Jerantut Boleh Menang Besar PRU 13


PRU 12 masa UMNO dan BN lemah pun BN Jerantut boleh sapu bersih parlimen Jerantut dan 3 DUN-Pulau Tawar, Tahan dan Damak.

Sekarang ini UMNO dan BN makin hari makin kuat lagilah BN Jerantut boleh menang besar PRU 13 dengan syarat:

  • BN Jerantut bersatu padu dan bekerja keras untuk memperoleh kemenangan pada PRU-13
  • Kemenangan parti pembangkang pada pilihan raya umum lalu bukan kerana parti tersebut kuat tetapi kelemahan BN yang tidak bersatu padu.
  • Ahli BN berdisplin.
  • Buat siasatan mengapa BN kalah di peti undi-peti undi tertentu dan selepas itu ambil tindakan supaya perkara seperti itu tidak berlaku lagi
  • BN mampu untuk mempertahan parlimen Jerantut jika semua anggota parti BN bersatu padu dan memberi sokongan kepada calon yang dipilih.
  • Pembangkang akan memainkan isu rasuah dan kerajaan perlu mengambil langkah untuk menjawab isu tersebut dengan kadar segera.
  • Kerajaan perlu mengambil tindakan yang tegas terhadap isu rasuah dan pembaziran. 
  • Kerajaan juga perlu mengambil berat berhubung soal inflasi yang boleh menjadi beban kepada rakyat kerana ia berkaitan dengan harga barangan.

Dr Hamzah Jaafar calon PAS parlimen Jerantut telah istihar di depan jentera PAS Jerantut bahawa ini adalah percubaan yang ketiga beliau dan terakhir untuk memenangi parlimen Jerantut. Jika gagal lagi Dr Hamzah Jaafar mahu berundur dari politik Jerantut.

BN Jerantut perlu pastikan Dr Hamzah Jaafar ikut jejak calon PAS sebelumnya iaitu Syed Ibrahim yang lima kali mencuba bertanding parlimen Jerantut tetapi tetap gagal.

16 comments:

Anonymous said...

Undi melayu tidak lagi relevan bagi UMNO. Majoriti orang melayu beragama Islam.

Najib telah menolak pelaksanaan Hudud sebagaimana disebutkan dalam Al-Quran.

Terbaru, Najib telah menggadaikan aqidahnya (sebagaimana yg di sebut oleh Mufti Perak, Harussani Zakaria) untuk menadapatkan undi al-kafirun.

Jika aqidahnya pon sanggup dia gadaikan, aku percaya Najib sanggup menggadaikan maruah orang melayu demi kepentingan peribadinya.

Anonymous said...

Najib tak laksana Hudud :
http://www.youtube.com/watch?v=gZdKSWX5-2I

Harussani Zakaria :
http://my.news.yahoo.com/najib-sacrificed-his-faith-to-attend-thaipusam-do-043515534.html

SPIRIT OF PASIR TAMBANG said...

PAS TOLAK HUDUDNYA SENDIRI KAU TAK BISING PULAK?HIPOKRIT BELAKA!KONONNYA AKU NI ISLAM SANGAT!KAU ORANG INGAT HUDUD TU SEGALA-GALANYA DALAM ISLAM?BELAJAR LAGI SEBELUM BERCAKAP.HUDUD HANYA 0.0001 % DARI AJARAN ISLAM.SEDANGKAN UMNO DAH LAKSANAKAN 97% AJARAN ISLAM.PAS 0.0001 % PUN TAK MAMPU NAK LAKSANAKAN KERANA TAKUTKAN TUAN SI DAP LAKNATULLAH!!!!

SPIRIT OF PASIR TAMBANG MURAH AIR ASIA said...

bodo blake....betaki pasal hukum Allah ngapenye ni

Anonymous said...

Yang aku nampok, PAS tak pernah tolak Hudud, tp tak de cerita pasal hudud.

Ini sebenonya untuk memberi peluang kepada UMNO untuk melaksanakan Hudud. Bila UMNO bersetuju saje nak laksanakan Hudud, orang PAS pasti akan sokong dan seterusnya orang melayu akan bersatu.

Kalau UMNO tidak bersetuju untuk laksanakan hudud bermakna UMNO tidak berminat untuk melihat umat melayu bersatu. Adakah nama MELAYU BERSATU masih relevan ?

Anonymous said...

Nak nyedapkn hati jer......Lps PRU 13, Dr Hamzah jd Ahli Parlimen Jerantut....

Anonymous said...

bungkus la UMNO jerantut kali ini...sokong UMNO buat memperkayakan PUOK demeh jea...rakyat sekarang sudah sedar dan bukan boleh diperbodohkan lagi...dulu sokong UMNO sebab tidak dapat info yg sebenar...celik rakyat marhen dgn ilmu maka akan berkubur la UMNO...penyokong UMNO hanya tinggal yg berkepentingan utk memperkayakan diri masing-masing.UMNO akan selesa dlm pilihanraya kali ini di kawasan pendalaman...nak jd ahli parlimen BN cepat2 la calon kan diri di kawasan pendalaman....lebih selesa n mudah utk menabur gula-gula.

Anonymous said...

Makpaknyer oii... Urag pulitaik berkisah pasai pulitaik rakyat bersipahlarah sesamek sendirik. Urag pulitaik kenyang doh tok kira parti mana2 merika ader abuan belakek. Yang gon jadi budur amat pasai aper...

Anonymous said...

Jangan dok berangan laaa nak menang besarr woiiii....telek dulu air pinang camnerr..gaya nyer BN kaloh..sbb puak demer nie makin ari berckap takbur dahhh...sbb demer semua dah berharta yg jd mangsa rakyat...mecari harta konon utk membantu kawasan DUN tp...abuk pun tarakkkkkk....puihhhh g mamposs laaa BN....Allahuakbarrrr.....

Anonymous said...

Kas hadir ceramah Dr. Hamzah baru ni. Dia citer Khir Toyo telah hina DO dengan bagi hadiah penyapu. Dia kata masa tu hati keciknya berasa UMNO/BN akan kalah kerana hina pegawainya dengan bagi hadiah penyapu dan keluar pulak gambar dalam surat khabar. Tengok2 kaloh sungguh UMNO/BN di Selangor.
Sekarang Tok Nan hina Dato' Tuan Ibrahim dan rakyatnya sekali dengan berkata "Hanya orang bodoh sahaja yang akan sokong tawaran orang bodoh". Tok Nan kata lagu tu bila Dato' Tuan umumkan kearajaan PR akan bagi lot rumah pada mereka yang layak dan tiada tapak rumah.
Jadi kas rasa bila dia hina rakyat dan Dato' Tuan ni, kas rasa UMNO/BN Pahang akan jatuh kali ni.

Anonymous said...

Kawe pon setuju mengenai penghinaan, orang yang selalu dihina mendapat shafaat di sisi Allah SWT. orang yang menghina selalunya akan dilaknat Allah. Takkan tanah beratus ribu ekar di negeri Pahang yang seluas itu tak cukup nak bagi kepada berapa kerat rakyat Pahang yang masih memerlukan tanah untuk kehidupan mereka seharian. Kajilah dulu untuk pembangunan dengan bijaksana. Ingat rakyat negeri ini terus bertambah, nak harapkan tanah rancangan seluas 8 ekar takkan sampai generasi ke tiga belas (13) masih nak diberikan seluas itu juga....

Anonymous said...

Salam semua,

Saudara WZWH,anda pangkah kuat sangat ,dah sawan puak PAS danPKR.

Cara dia orang komem menampakkan
rasa marah yang amat sangat.Tidak
menjawab dan mematahkan saranan anda
kapada UMNO/BN,,,,,mereka cuma kata
anda cakap besar saja,,,,makalumlah
Kalau PR menang dan Dr Hamzah pulak
menang di Jerantut,,,Dr Hamzah akan
di lantik Menteri Penuh oleh Anugay,,,,,saya jangka Menteri
Hal Wanita,Pondan dan Gay,,,kalau
tidak menteri dia akan dilantik
Duta Besar Malaysia ke Israel,,,
sebab Anugay kata dia sokong penuh
perlindongan Israel....baru pecah
rekod orang Batu Balai,,,,

Yang paling seronok komem anon 12:40 PM,,,,cerita Khir Toyo hina
pegawai,,,,kalah Selangor,,,,,.
Dato' Adnan kata orang bodoh saja
yang sokong orang bodoh,,,,maksud
sokong Tuan Ibrahim,,,,,terasa hati puak2 dia orang....kata dia
tanda2 BN akan jatuh,,,,saya rasa
anon yang buat komem itu telah
meletakkan mertabat yang sangat
tinggi kapada Tuan Ibrahim,,,,
Mungkin bertaraf Wali Kabir,,,yaaa
hooooo,,,,tambah lagi wali...wali
apa ya....??

Bro anon 12;40PM,,janganlah cepat
rasa marah dan terhina,,,,kami orang UMNO puas sangat kena caci
maki oleh puak2 anda.Puak anda kata
kami kafir,jahiliah,tahgut,mahafirun,macamlah kata buruk kapada kami,,,
Waliseliper kata akan do"a pecah
perut kapada Dato'Najid,,Najib
senyum saja,,,puak2 anda juga
sembahyang hajat ramai2 minta
Tun Mahtir jatuh,,,,elok ke bro,,?

Orang yang betul2 gila saja,bila
orang kata dia gila dia sangat
marah,,,,,orang betul2 bodoh saja
marah bila orang kata dia bodohh.
Lu pikirlah sendiri yaa.

Gasing Toyong.

Anonymous said...

Puak OhmNo bukan dihina tapi perbuatn mereka yang menghalakan cara untuk dihina. Sudahlah bila diatas, mereka rasakan merekalah semua betul. Tapi bila orang lain menang macam2 tabur kejahatan, tak pandailah, tak Islamiklah, walhal mereka dah berkuasa berpuluh2 tahun tapi rakyat nak kemudahan asas untuk seharian bagaikan peminta sedekah jalanan di bumi sendiri. Itu tak boleh itu kena lulus perinfkat exco, itu kena mendapat hitam putih dari MB. Kena dapat kelulusan itu ini dulu. Tapi tang mereka, curi sedikit tak mengapa curi banyak lagi bagus harta rakyat. Lihat betapa yb gone tu apa yang kurang, tanah lesen ada dua tiga keping, sabit tuh dia kerja hentak di situ hentak di sini, yang itu minta yang ni mintak dihentak. Padan ker... mu duk toyong dan tongong di situlah, lagi baik lama ong tu kena tonggeng pulak...

Anonymous said...

Semasa Arwah Che Malik menang DUN Tahan, org Ulu Tembeling dapat letrik dan line telefon maka Kalau Dr. Hamzah menang parlimen Jtut, Insya Allah baru org Ulu Tembeling dapat jalan.
Apatah lagi kalau dia dilantik sbg Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Pelancongan, lagi lah cepat kawasan DUN Tahan membangun.
Tak yah keluar bajet RM500 juta mcm skrg ni. Org PAS urus duit dengan baik punya. Dapat RM200 juta, siap la jalan dan segala maknikam pembangunan DUN Tahan.
Jangan la deme hina Dr. Hamzah dengan Menteri Gay, Pondan krn nak kaitkan dgn Anwar. Kan dia org PAS bukannya PKR. Lagi pun Anwar dituduh main pompuan ke, gay ke oleh UMPorno je.Sebab dalam kepala UMNO hanyalah harta dan wanita atau duit dan .....
Jadi dia ingat org lain pun hanyut macam dia juga dengan harta dan wanita atau duit dan .....

Anonymous said...

umno sanggup buat ape saja untuk mempertahankan kuasanya...he he umno yang dah tua ni..takut sgt mati..kalu kuasa dah takde nanti susah nak cari makan.gamoknya.takde projek..takde tender..takde percent..ingat kuasa itu hanya sementara tiada yg kekal didunia ini

Anonymous said...

rodong2 semua....
jgn percaya pada umno kata nak bagi. 500juta pada jerantut...tu semua janji palsu umno nak beli undi org jantet....

500 juta tu sama je mcm bagi komisen beli kapal selam buruk....250 juta bagi je pada suami ijat lembu...lebur mcm tu je duit rakyat...

aku bimbang 500 juta tu nanti lebur camtu je...duit habis satu senpun jerantut tak merasa....

tapi pengundi2 muda harus ingat...menang je BN lepas ni siapkan je duit untuk bayar GST..sebab kalau tak laksana GST malaysia akn bankrap....