Nuffnang Ads

Pages

Sunday, February 26, 2012

Jangan Guna Agama Untuk Politik...Jangan Guna Politik Untuk Sex...


Berita tangkap basah seorang Ustaz bertitle Dr  Phd, pemimpin tertinggi PKR di sebuah hotel Kuantan dengan isteri orang menjadi tajuk posting beratus-ratus blog.

Sungguh memalukan bila pimpinan tertinggi PKR sedang 'retreat' di Kuantan selama 3 hari dan strategi Himpunan Hijau kempen anti Lynas meletup berita panas itu.

WZWH masih ingat lagi semasa belajar di Dundee, Scotland, UK pada awal 1990an. Kawan-kawan ajak sembahyang Qiyaimulai di Masjid Dundee. Ada doa munajat katanya. Ramai pelajar Malaysia lelaki dan perempuan hadir.

Ustaz itu sungguh sedap suaranya. Tengah malam sejuk ketika 'winter' maka ustaz itu berdoalah sambil menanggis dan mendayu-dayu. Maka semua kawan-kawan berair mata kecuali WZWH. 

Kata rasa hati WZWH rasa ustaz itu hipokrit! 

WZWH ketika itu minat kepada seorang pelajar perempuan. Pelajar perempuan ini kata suara ustaz itu sexy! 

Ustaz ini taksub Anwar Ibrahim. Ustaz ini banyak keluar kaset dan cd doa munajat dan ceramah. Ustaz ini pernah mencela Mufti. Ustaz ini pernah mendoakan UMNO hancur dan pemimpin UMNO celaka.

Ustaz ini kerja di Pejabat MB Selangor.

Pagi esok Himpunan Hijau. Ramailah pemimpin Pakatan Rakyat turun menghasut rakyat Pahang percaya kepada kempen anti Lynas.

Ramai ahli PKR malu-malu nak turun kerana malu dengan perbuatan hina pemimpin  tertinggi mereka.

Jangan guna agama untuk politik....dan jangan guna politik untuk sex! Walaupun berbagai alasan diberi kenapa sanggup buat sesuatu yang timbulkan fitnah?

9 comments:

Anonymous said...

Ustaz Badrol Amin telah menafikan dengan smsnya berbunyi:

"Kes isteri orang lari dari suami dtg ke hotel di Kuantan tmpt retreat. Suami dtg dgn gangster tuduh ana bawak lari n sorok. Kes setel 'family problem'. Mak pompuan datang. Mmg dorang nak cerai. Isteri dh selalu nak lari. Ana nasihat pulang semula"

pukimaq said...

Sayangku pun tak nafikan dia sokong Israel dan suka bontot.

Anonymous said...

Nama pun PUKIMAQ, sebab 2 gmbr dn statement pun mcm 2! Blh caye ke org nie.??????

Anonymous said...

Ustaz Badrul Amin di sah tangkap khalwat oleh JAIP..tapi ustaz tu kata dia seorang dlm bilik tu?
mana satu betul ni?

Ustaz PKR itu akan di panggil ke pejabat agama esok dan tunggu la samada Tn Hj Rafli akan dakwa ke tak...

Jadi tunggu la sampai kes ini selesai diputuskan oleh pihak berkuasa...

WZWH jgn la cepat melatah...relaks dulu..jgn mendahului keputusan hakim...

Begini ke cara berblog sunnah nabi?
Allahhualam...

Anonymous said...

Pada tahun 90an, Mat Sabu telah ditangkap berkhalwat di Hotel Perdana, di sebuah bilik bernombor 121 dengan isteri orang. PAS mengatakan fitnah UMNO, sedangkan kejadian berlaku dalam negeri di perintah PAS, Kelantan. Seperti biasa Mat Sabu didapati tidak bersalah, dan sekarang sudah menjadi Timbalan Presiden PAS.

Semalam, Ustaz Badrulamin Bahron telah ditangkap berkhalwat dengan isteri orang. Wanita berkenaan bernama Zatiwani, bekerja sebagai juruteknik di Kolej Komuniti Rompin. Suaminya bernama Fazli Pungut.

Kutukan Dewata said...

orang tak dapat nak fitnah kita berkhalwat kalau kita menjauhi perempuan apatah lagi isteri orang.

fitnah tak kan timbul kalau kita tak buka jalan ke arah fitnah.

contoh mudah,kalau kita tak minum arak boleh tak pegawai agama tangkap kita minum arak?

Anonymous said...

mat sabu kena tangkap di kelantan tapi di bebaskan mahkamah sebab kelantan negeri pas...

oooo gitu citernya...

patutla najib lepas walau ada kes kat PD...bini org juga tu....
sebab PD negeri umno..

tunggu la kes ust badrul ni...org pkr tapi di cekup di negeri umno....mari kita lihat siapa yg kenaaa....

Anonymous said...

Ust deme kata dah banyak tut tut studen masa jadi penceramah ker pensyarah semasa di uni dulu2 pasai pelajar tak lulus paper nak lulus kena tut tut dulu. entah betul ker sebaliknya tak tawler, tapi kena tanya ust pukiar banyak2 aghstaghifirullahalazimm...

Anonymous said...

kerja fitnah menfitnah, kerja siapa lagi bukan kerja amno, lupa ke? kes di Port Dickson, kes raba punggung, kes rogol budak sekolah, kes dgn pembantu rumah, kes dengan adik ipar, hai banyak la, ditutup, xbolih masuk tv sbb kerajaan punya..