Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, February 7, 2012

UMNO Jerantut Restrategize Mempertahankan Parlimen Dan DUN PRU 13



















YBM TS Tengku Azlan ibni Almarhum Sultan Abu Bakar, ahli parlimen dan Ketua UMNO Bahagian Jerantut restrategize mempertahankan parlimen dan DUN Jerantut PRU 13.

Semalam 6 Februari, UMNO Jerantut menghimpunkan bala tenteranya terdiri dari kepimpinan bahagian, sayap-sayap dan Ketua UMNO cawangan seluruh parlimen Jerantut.

Dewan UMNO Jerantut penuh. Dua orang mantan Ketua UMNO Bahagian dan ahli parlimen turut hadir memberi sokongan moral dan amanat iaitu YH Tok Muda Dato' Wan Abu Bakar dan Tn Hj Kamaruzaman Baria.

Jentera UMNO Jerantut diperkemaskan dengan pembahagian tugas menjaga setiap cawangan dan pusat mengundi mengikut zon-zon DUN melibatkan kesemua AJK Bahagian, Wanita, Pemuda dan Puteri.

Tidak pernah WZWH melihat Tengku Azlan begitu bersemangat untuk parti menang PRU 13 dengan ucapan yang penuh berhemah lagi bijaksana.

Sebelum itu dalam ucapan YB Dato' Wan Amizan Wan Razak telah memberi taklimat perkembangan isu politik dan kehendak serta saranan pucuk pimpinan kepada UMNO Jerantut.

Wan Amizan turut membentangkan beberapa projek yang telah diluluskan dan bakal diluluskan sempena lawatan Menteri Luar Bandar ke Jerantut khususnya di DUN Tahan juga DUN Damak. Kesemuanya RM62 juta melibatkan loji air dan perbekalan paip air.

Wan Amizan mahu sayap-sayap UMNO berkerjasama dengan lebih erat lagi dengan sayap-sayap parti komponen BN. Wan Amizan berjanji mencari dana bagi melicinkan lagi jentera PRU 13 UMNO.

Tuan Hj Kamaruzaman Baria, mantan Ketua UMNO Bahagian dan ahli parlimen Jerantut turut menyumbang idea buah fikiran dan nasihat bagaimana UMNO Jerantut mahu memastikan kemenangan dalam PRU 13 nanti.

WZWH percaya dan yakin UMNO Jerantut sudah bersedia dengan persiapan jentera menghadapi PRU 13.

16 comments:

Anonymous said...

eei mesti PAS / PR ketar lutut dengan kesungguhan UMNO untuk bangkit. Harap2 UMNO/BN kena pandai letak calon kali ni. Kalau strategi betul pai calonnya pula tak betul, mungkin tumbang juga.Dulu siapa saja calon UMNO/BN no hal punya.sekarang orang tengok calon.
Pandangan saya harap2 Dato' Wan Mizan jadi calon Parlimen sebab dia mesra rakyat dan berduit. Ku Lan bukannya tak ok tapi maklum lah dia keturunan 'elit', kurang mesra sikit.
DUN Tahan tu bagi lah kat wanita macam dulu2 atau ustaz kita. P.Tawar boleh kekal Dr. Syukri atau sape2 je lah.

Anonymous said...

KAT atas tu wan zurik yg komen.

adrianiamri said...

Buat pertama kali,UMNO Jerantut fokus dalam mengambil bahagian untuk mempertahankan kerusi yang dimenangi dalam PRU lalu...
Setelah 3 tahun dalam kesenorokan dan dalam gempak gempita siber tuduh menuduh, maka ketua bahagian mengambil inisiatif untuk menggerakkan bahagian Jerantut..
Harapnya semua orang yang pergi mendengar ucapan strategis Ku Lan agar dapat membuktikan di cawangan masing2 bukannya balik dan tidur dahulu sehingga tarikh DUN dan Parlimen dibubarkan...
Kawan cadangkan agar memandangkan PRU kata orang dah tidak lama lagi, semua orang terbabit menghantar laporan setiap bulan apa yang mereka buat ke arah kemenangan kerusi.. Setiap laporan dihantar, akan dianugerahkan wang peruntukan tertentu yang boleh digunakan sebagai inisiatif lebih penggalak... Makumlah sekarang ni, no money, no work to do it...

Yang tak hantar laporan, biasa ler tak buat kerja ler.. so, kepimpinan turun ke akar umbi untuk melihat..

cadang jer

Anonymous said...

Wan amizan dah umum yg dia xnk brtanding prlimen...jgn la mlut je brckp tp hati mengelegak nk jdi ahli prlimen...slain itu bliau juga mnyatakan yg dompok hnye Ada klulusan SPM JE......men satu yg btol ni......????wan ZURIK tulis wan miZan Ada klulusan oversea...ini Jels yg wan ZURIK Dan wan miZan kaki putar alam!!!!kaki putar alm elok la msuk PKR gnti anwr ibrhim...org umno xnk pmimpin sperti ini.......arp2 umno jrntut akn wat prubhn slps ini....

Anonymous said...

fuhhh....semalam semua ckap autaaa belaka,masing2 nk menujuk baik uat kerja konon...pada hal masing2 isi tengkolok masing2...jgn nk menipu laaaa ...semua org dah tau...wan Mizan kaki pungkorr...semalam kuat jugok pungkor,,depan AP...apa die peduli uang sudah banyokkk...depan AP nk Munkor...nak uat camner memang tabiat..dieee...nk uat program camnerr RM bnyok tp abis d tengoh jalan..g main golf..g danokk...uat modal beli tiket kapalterbang..dan lain2 lge....entoh lahhhhh kalah rsenyer kali nieee...puak Cina dok menanti masa jerrrrr.....nk merintah Mlaysia..xlamer lge tukar nama tukar bendera..sbb die org memerintahhhh....org melyu jd pak pandirrrrrrrrr......

Anonymous said...

wan amizan ckp dia gi los angeles jumpa daim & tun mahathir nak kumpul dana pru13... putar alam betul yb gila ni, kena kena syabu yb dompok ni.

jiose manuel said...

Dr.Syukri dah 3 penggal, dan pernah jadi Exco Kerajaan. Apa dia buat untuk Dun Pulau Tawar. TIADA, jalan Utama Jerantut - Pulau Tawar pun tidak bolih dibaiki. Kerja dia kenyangkan perut sendiri dan keluarga, cronie dan cukong cukong Cina keliling dia. Pemimpin macam ini nak dikekalkan.WZWH ,tolong jangan buat buta mata.Kuat sangat sokong Dr. Syukri, ada Udang disebalik mee kari ke? Tepok dada tanya diri sendiri.

Anonymous said...

tahan dr shukri dari dompok yang merompak serata ceruk kat jerantut ni. pungkor babi punya dompok. menipu je kerja nya dia. org giler pun tak de mcm dompok ni.. dia lebih gile dari org gile

Anonymous said...

dato wan dngar ni,
jgn dgar org ckap apa pun, trus kan kerja dan usaha utuk dun tahan khususnya, jerantut amnya..dah molek sgt dah sgala prancangan dato..sebahagian nya dah terbukti dato pemimpin yang boleh mbangun kan dun tahan n jntut ni..musuh dato ramai nak jatuhkan, tp ramai juga yang sokong dato..jgn bimbang, kbnaran pada dato..sy wpun jauh dgn dato, tp tahu n nampak apa gagasan yang dato bawa untuk dun tahan n jerantut NI..dlm meting sy tau dato mcmana, usaha dato untuk rkyat dun tahan n jntut..org lain tak ada iea bernas baik mcm dato..demi Allah, dato yang terbaik..dato kaya itu dao punya hal, tapi rakyat tak lapar n terbela..dato yg terbaik dr yang trbaik, org lain tak pyah la nasihat sy, sure tk leh wat n tk mampu pun mcm dato..sy di blakang dato, jgn bimbang..yg penting skrang ni, dato truskan prancangan n usaha dato..baik dgn semua orang musuh atau kwan pun..jnji dato ikhlas..pm n mb tolong baca komen sy ni..yang lain2 pun tolong baca..sy tulis sb Allah..Allah bsama dato! ikhLAS DARI SY YG MENULIS NI DATO..

Anonymous said...

kaki bodek, mesti dapat duit tu. hehehe... akui jelah wan amizan tu pungkor. awk pun sama kot..hahaha

Anonymous said...

Gon ni memungkar sama dengan pemimpin gon tuh juger. Dapat makan ditangan toknyer bekesah doh ker kemoh nih. Angkat tok mudehnyer tinggi senalar2, tapi peturunnyer dok juga. Tok aperlah nyer jatuh bedegung sendiriloh tuh....

Anonymous said...

Wan miZan ni politik 2alm out kt dun than...rompok hail bumi pastu sdekah kt org kg...cm robin hood pn ada...tp pcye la org2 jntut..wan miZan ni trkenal kt mne2bhagian umno di mlaysia ni nk2 ngeri phg yg dia ni kaki pungko...smua mklumat ni smpai ke njib..smga Allah bg ptunjuk pd puck pmpinan utk mmlih pmimpin utk wrga jrantut

Anonymous said...

sapa calun yang layak lagi di dun tahan ni? cuba senarai kan..aku nak tgok dapat tak undi aku?

Anonymous said...

klu nak ke dompok,undi engkau mmg tak dapat pun pada org lain selain dompok pendek tu sebab sebelum mengundi tuhan ambik nyawa kau. sebab tuhan berkata pada kau, engkau memilih pemimpin yg merosakan agama engkau.

Anonymous said...

tak ada calon yang layak untuk pimpin dun tahan n jerantut, kecuai dato wan amizan..kalau ada senaraikan aku naktngok, leh menang ke tak? anon kat atas senaraikan calon favourite korang, aku nak tgok..dapat tak undi aku n budak2 aku..ada berani?

Anonymous said...

Wan zurik lah... Sape lg yg boleh ganti? Sebab dompok akan bagi wuit kat zurik jika ganti dia kat DUN Tahan, maklumlah dompok tu nak sangat tanding Parlimen tu!!! Tak dapat wail BN tu esok dia Tanding Pembangkang....itu lah ucapan dompok dalam majlis baru baru ini