Saturday, February 11, 2012

DUN Tahan Adalah Tempat Wakil Rakyat Yang Benar-Benar Mahu Buat Kerja!



DUN Tahan adalah tempat wakil rakyat yang benar-benar mahu buat kerja. Itulah hakikatnya. Kalau setakat mahu jadi ADUN Tahan hanya mahu glamour seperti wakil rakyat sepenggal yang sudah baik tak payah.

Wakil rakyat yang sebegini akan sakit jiwa akhirnya kerana tidak dapat memenuhi tuntutan, permintaan dan kehendak pengundi DUN Tahan. Akhirnya sakit jantung kencing manis dan mati...

DUN Tahan tempat tanah panas...kalau bukan orang yang betul maka samada bertanding kalah, kalau menang tapi tidak tunjuk prestasi ADUN itu boleh gila dan makan hati.

ADUN Tahan itu sifatnya "superman" boleh mengadakan barang yang tiada menjadi ada. Boleh mengangkat barang yang berat menjadi ringan, boleh memindahkan peruntukan yang banyak di Putrajaya bawa pulang ke DUN Tahan.

Apa ciri-ciri ADUN Tahan:

  • Kuat kerja gila kerja.
  • Kuat dan rajin rabus banyak peruntukan di Putrajaya.
  • Kena rajin jumpa MB Pahang minta peruntukan.
  • Kena menyakinkan PM bahawa kerja dan projek itu untuk rakyat.
  • Kena ada hubungan baik dengan Menteri-Menteri.
  • Kena ada contact dengan Setpol dan SUSK Menteri.
  • Kena ada repo baik dengan Pegawai-pegawai Kementerian.
  • Kena kerja berprestasi tinggi mengatasi ahli parlimen.
  • Kerap menghadiri program di kawasan nikah kahwin, kematian , kemalangan, ribut dsb.
  • Kena bersedia pergi ke kawasan baik guna darat, air dan udara sepantasnya.
  • Kena kuat cari wang mahu beri pada ramai orang susah dan memerlukan.
  • Kena ada hubungan baik dengan istana dan dipercayai.
  • Bila bercakap semua orang dengar walau orang itu ada 3 Phd.
  • Mesti bercakap boleh kepada apa setiap kehendak orang DUN Tahan.

Kalau begitulah ciri-ciri ADUN Tahan biarlah calon yang betul-betul layak dan berprestasi tinggi dan terbukti ada track rekod manjadi ADUNnya.

Janganlah kita sanggup memikul beban bertan-tan beratnya lebih dari memikul biawak hidup.

Jangan kita cuba merasa beban yang tak terpikul nanti rosak dan merana badan.

Siapa berminat mahu bertanding di DUN Tahan?

8 comments:

Anonymous said...

Kome setuju pandangan WZWH. Wakil rakyat DUN Tahan mesti kuat kerja. Jadi kali ni org DUN Tahan kena pilih Ust Zakuan lah sebab dia org DUN Tahan, duduk di DUN Tahan. Bukan setakat rapat dengan rakyat tapi blh menyuarakan masalah rakyat kalau dipilih mcm Arwah Che Malik yang jadi wakil rakyat PAS DUN Tahan pada Tahun 1999.Zaman dialah org Ulu Tembeling dapat letrik, telefon dan jambatan konkrik.
Cukuplah orh DUN Tahan pilih org yang rapat dengan BALAK. .... dan macam2 lagi sampaikan peruntukan RM500 juta untuk DUN Tahan (Kata WZWH) tak tau ke mana hala.

SPIRIT OF PASIR TAMBANG said...

CAKAP ORANG YANG BELUM PEGANG KUASA MEMANG MACAM TU.BILA DAH PEGANG TANGGUNGJAWAB BARU TAHU LANGIT TINGGI RENDAH.KITA PILIH WAKIL RAKYAT YANG BOLEH BERKHIDMATUNTUK RAKYAT!BUKAN PILIH CALON UNTUK BERI ELAUN BUTA SETIAP BULAN!!JANGAN DIPILIH PARTI PARTI PAS ADIK BERADIK DAP KAFIR HARBI LAKNAT.SAMBUT MAULIDUL RASUL TAK BOLEH SEBAB PARA SAHABAT TAK PERNAH BUAT.TAPI SAMBUT HARI VALENTINE(HARI KEKASIH TAJAAN KRISTIAN BOLEH PULAK.ITULAH HUKUM SESAT PUAK PAS YANG SANGAT MENJAGA HATI KAWAN KAFIRNYA!!!!

Anonymous said...

Apa kurangnya dengan pemimpin OmhNo baru2 ni katanya tajaan JKKK Pulau Mansok makan mewah di sebuah utel kat Qoatan sempena Bulan Maulidur Rasul tambahnya diiringi penyanyi rokers. Bolehke gitu... Ramailah ompat2 terlompat2 deme tuh katalah...

Anonymous said...

Kalau DAP tu dituduh kafir harbi tak pelik sgt...tapi dalam DAP ada juga melayu islam... MAKA ngatakan DAP kafir harbi tidak betul....mengatakan org islam kafir adalah fitnah yg sgt besar dosanya...

KAlau MCA kafir harbi memang betul..sebab semua ahli MCA tu kafir...kafir harbi....tak pernah aku dengar MCA tu ada ahli org islam...

Tapi yg betul2 buat aku keliru....Hj NAjib memakai pakaian india...dapat kalung bunga paling besar dah semacam raja hindu plak?...Mufti terus keluarkan kenyataan itu adalah ternyata haram...tapi nak buat cam ne...demi nak dapatkan undi org india...terpaksala berlakon atau korbankan akidah...boleh ke dia tukar nama hj najib.....ke sami najib?

Anonymous said...

anon 4:07

Spirit of Pasit Tambang: Boleh tak saudara buktikan yang PAS menyatakan 'sambut maulidur rasul 'TAK BOLEH' sebab para sahabat tak pernah buat.
Jika tidak ada bukti maka tuduhan ini amat liar dan berniat jahat. seharusnya tindakan boleh diambil..

Anonymous said...

Kalo tgk pndangn wan ZURIK yg memuji sgt bos dia ni...Ada Harapan la a dun than Akan Maju 2015.hahahaha..tp yang ksianye wan ZURIK bljar smpai oversea tp diperbdoh Dan dipungkokan bosnye siang Dan malam.hahaha aha..bpe ribu wan miZan byr ke aok ZURIK smpai AWK LETAK otak AWK kt kale lutut.hahaha

Anonymous said...

Jika dapat upah dari sumber haram, maka makan minum keluarga adalah dari sumber haram. Wanauzubillah...

Anonymous said...

Pada orang PAS tak dapat ke deme haram, bila dapat walhalalun....!!!

Maulud haram, Sambut Hari Valentine halal,

Tak lama lagi bila DAP dan PKR menguasi Putrajaya, PAS akan kata "babi pun halal!".

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024